top of page

Zuiderzeelicht

museum experience | original music, sound design

​

production: Mr. Beam
composer: Roy Griekspoor
sound design: Roy Griekspoor
location: Zuiderzeemuseum Enkhuizen
​

Het Zuiderzeelicht is een jaarlijks terugkerend en lokaal veelbezocht evenement in het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen. Creatief productiehuis Mr. Beam vertelt door midel van beeld, licht en geluid en klassiek Zuiderzees vissersverhaal. Ik mocht alle animatie en hoorspelen ondersteunen van muziek en geluidsontwerp, om zo het verhaal tot leven te laten komen.

Droomsporen

museum experience | sound design

​

production: Mr. Beam​
sound design: Roy Griekspoor
location: Spoorwegmuseum
​

'Droomsporen’ brengt het Spoorwegmuseum het plafond van het Maliebaanstation letterlijk tot leven. ‘Droomsporen’ toont met videomapping op een sprankelende manier de verschillende functies die het Maliebaanstation door de jaren heen heeft gehad. De projectie duurt ongeveer 5 minuten wordt doorlopend getoond in de hal van het Maliebaanstation.

M.C. Escher: Attempt the Absurd

projection mapping | original score

​

production: Mr. Beam
co-production: Spinner & Langkous
composer: Roy Griekspoor
location: Museum Escher in het Paleis
​

Attempt the absurd, achieve the impossible is a famous quote by graphic artist M.C. Escher. It formed the foundation for a spectacular projection mapping on Museum Escher In ‘t Paleis for The Hague Highlights 2024.

​

Fifteen animators were each given the chance to create one minute of video. Their assignment was to get inspired by M.C. Escher and the architecture of the building, and visualise the theme ‘Attempt The Absurd’ in their own fashion. All of these unique parts were then combined into one show.

Suelle

museum experience | sound design

​

production: Mr. Beam
composer: Roel Slootman
sound design: Roel Slootman, Roy Griekspoor
location: Academiehuis Zwolle
​

Suelle vertelt het verhaal van de geschiedenis van hanzestad Zwolle en kan bekeken worden in het academiehuis in Zwolle. Ik verzorgde sound design.

 

Gezien de tegenstrijdigheid van de grootte van de projectie en het stereobeeld van de koptelefoon waar je het verhaal op beluistert, was het belangrijk om de perspectieven juist te krijgen. De technische limieten in acht nemend, hoe klinkt het als je midden in een grote kerk staat, die instort? Of als er een driemeter hoog schip op je af komt varen?

America in Crisis

museum experience | sound design

​

production: Mr. Beam
sound design: Roel Slootman, Roy Griekspoor
location: Saatchi Gallery London

​

Deze interactieve experience stond in de Saatchi Gallery in Londen en vertelde door middel van fotothema's het verhaal van de problemen die zich in de Verenigde Staten afspelen.

​

Ik verzorgde sound design om deze crisis auditief te vertolken. Ik verwijs graag naar het filmpje hierboven, om te zien hoe de installatie werkt.​

Geschiedenis Oostvaardersplassen

VR experience | sound design

​

production/animation: Haus of Waus
sound design: Roel Slootman, Roy Griekspoor
location: Natuurbelevingcentrum de Oostvaarders Almere

Bij Natuurbelevingcentrum de Oostvaarders kun je door een VR-bril op te zetten, duiken in de geschiedenis van het gebied. Ik verzorgde hier sound design voor.

​

Een leuk en noodzakelijk aspect van historische projecten is dat van research. Hoe klonk een jagersverzamelaars samenleving? Welke vogels vlogen er rond over de Zuiderzee? 

bottom of page