top of page

Zuiderzeelicht

museum experience | sound design

production: Mr. Beam
composer: Roel Slootman
sound design: Roel Slootman, Roy Griekspoor
location: Zuiderzeemuseum Enkhuizen

Het Zuiderzeelicht is een jaarlijks terugkerend en lokaal veelbezocht evenement in het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen. Creatief productiehuis Mr. Beam vertelt door midel van beeld, licht en geluid en klassiek Zuiderzees vissersverhaal. Ik mocht alle animatie en hoorspelen ondersteunen van geluidsontwerp, om zo het verhaal tot leven te laten komen.

Het kunnen rondlopen tussen bezoekers die het verhaal tot zich nemen, maakt het tot een van mijn favoriete projecten.

Suelle

museum experience | sound design

production: Mr. Beam
composer: Roel Slootman
sound design: Roel Slootman, Roy Griekspoor
location: Academiehuis Zwolle

Suelle vertelt het verhaal van de geschiedenis van hanzestad Zwolle en kan bekeken worden in het academiehuis in Zwolle. Ik verzorgde sound design.

 

Gezien de tegenstrijdigheid van de grootte van de projectie en het stereobeeld van de koptelefoon waar je het verhaal op beluistert, was het belangrijk om de perspectieven juist te krijgen. De technische limieten in acht nemend, hoe klinkt het als je midden in een grote kerk staat, die instort? Of als er een driemeter hoog schip op je af komt varen?

America in Crisis

museum experience | sound design

production: Mr. Beam
sound design: Roel Slootman, Roy Griekspoor
location: Saatchi Gallery London

Deze interactieve experience stond in de Saatchi Gallery in Londen en vertelde door middel van fotothema's het verhaal van de problemen die zich in de Verenigde Staten afspelen.

Ik verzorgde sound design om deze crisis auditief te vertolken. Ik verwijs graag naar het filmpje hierboven, om te zien hoe de installatie werkt.

Geschiedenis Oostvaardersplassen

VR experience | sound design

production/animation: Haus of Waus
sound design: Roel Slootman, Roy Griekspoor
location: Natuurbelevingcentrum de Oostvaarders Almere

Bij Natuurbelevingcentrum de Oostvaarders kun je door een VR-bril op te zetten, duiken in de geschiedenis van het gebied. Ik verzorgde hier sound design voor.

Een leuk en noodzakelijk aspect van historische projecten is dat van research. Hoe klonk een jagersverzamelaars samenleving? Welke vogels vlogen er rond over de Zuiderzee? 

bottom of page